Tuesday, September 28, 2010

Kehidupan Seharian...

Harini ialah hari terakhir Cik Abang berpuasa sunat Syawal tapi Hannan masih ada lagi dua hari berbaki untuk mengganti puasa Ramadhannya.

Jadi sebagai perangsang untuk Hannan dan meraikan Cik Abang, kita naklah masakkan yang lebih special dari biasa. Dah kita sendiri pun tak dapat nak join diaorang tahun ni.

Teringat masa Hari Raya kelmarin, kitaorang dijamu Nasi Daging oleh Ju dan Hasmin. Hmmm... menarik jugak kalau dapat buat kan?

Jadi kita pun Google la sana-sini dan dapatlah resipi yang hanya perlukan rempah-ratus yang ada di rumah. Bila dah siap, rasanya memanglah sedap tapi masalahnya sekarang, kita dah tertawan dengan nasi yang Ju masak tu haa...

Nak kena pergi berguru ni nampaknya. Kalau boleh, kena dapatkan rempah istimewa yang diadun sendiri oleh makcik dia tu, special delivery dari Kedah!

Apapun, inilah hasilnya...

Pinggan Cik Abang yang sempat kita snap gambarnya sementara dia makan kuih...

Dalam pada tu, hentah apa la agaknya yang membuatkan kita teringin sangat nak makan kuih Badak Berendam ek? Hish... makin menunggu hari ni, makin menjadi-jadi pulak sweet tooth kita. Cepatlah baby... sebelum Ibu pun jadi saiz badak sebab makan manis banyak sangat... hahaha....

Lagi sekali kita Google sana-sini dan bila tengok nak membuatnya takdelah susah sangat, kita on ajelah dan inilah hasilnya...

Bukan aje ini kali pertama kita buat kuih Badak Berendam, ini jugak kali pertama kita merasanya, jangan tak percaya... sedap jugak!

Maaf ye harini takde resipi. Bak kata orang Brunei, "Ngalih kalia...." Letih...

Until later...

No comments:

Post a Comment