Wednesday, September 22, 2010

9 Syawal 1431 / 18hb Sept 2010...

Depan pintu masuk...

Hari Ahad lepas kitaorang pergi beraya ke Bandar Seri Begawan. Mula-mula ke rumah kawan sepejabat Cik Abang di Sengkurong dan kemudian terus ke Malaysian High Commission, di Jln Kebangsaan, BSB.

Nak kata ada benda-benda istimewa sangat kat sana, memang tak adalah. Aturcara biasa-biasa, ada ucapan-ucapan sikit sebelum sessi berkenal-kenal dan makan-makan. Pergi pun saja-saja aje... last chance kan...

Tengah tunggu ucapan habis...

Kebetulan, majlis kali ini digabungkan sekali dengan majlis perpisahan TYT Dato Ku Jaafar Ku Shaari yang telah tamat perkhidmatannya.

Beratur ambik duit raya. Dapatlah sorang seringgit...

Rombongan KB & Seria sempat bergambar dengan TYT Dato...

Dah kenyang makan dalam kira-kira pukul 5.00 ptg, kitaorang pun bertolak ke rumah Pak Pin dan Aunty Jus di Perkampungan Rimba, Gadong. Tak dapat nak beraya lama, lepas Maghrib kitaorang pun bertolak balik ke Seria.

Sebelum balik, kita mengusha-usha Aunty Jus untuk datang ke rumah bila-bila dia beraya ke rumah kakaknya di KB. Ngam-ngam pulak dia kata memang nak ke sana hari esoknya. Alright, cantik!

Tapi tengahari Ahadnya tu, yang sampai cuma Pak Pin dengan dua orang anak dia, Alin dan Hadi. Bila tanya, diaorang kata Aunty Jus dengan yang lain-lain pergi ke KB dulu sebab dah janji nak makan tengahari.

Oklah tu, dah alang-alang lunchtime... kita hidangkanlah apa-apa lauk yang ada. Asam Pedas Ikan Sembilang, Tumis Pucuk Timun dengan Labu Kuning dan Sambal Sotong. Habis makan, Pak Pin pun beransur sebab dia nak ke Miri.

Lepas tu kitaorang pun lepak-lepak sampai ke petang, menunggu Aunty Jus... tapi tak jugak dia sampai-sampai. Hinggalah akhirnya dapat SMS dari Alin, yang beritau Aunty Jus tak jadi datang sebab merajuk Pak Pin pergi rumah kitaorang dulu dan tinggalkan dia.

Alamaaaak.... gitu pulak dah. Hmmm... takpelah Aunty, lain kali ajelah ya? Yang Pak Pin pun satu, next time... just follow the plan ler... taklah merajuk Aunty tu... hahahaha...

Until later...

No comments:

Post a Comment