Friday, February 4, 2011

Bersantai di rumah...

Sebagaimana yang kita dah kata dulu, cuti panjang ni kitaorang tak ke mana-mana. Haa... bestnya dapat berehat-rehat kat rumah. Cik Abang pun cuti seminggu, jadi dapatlah kita masak-masak yang special sikit.

Semalam kita masak Nasi Jagung atas permintaan Mak Mertua, pagi tadi buat Kuah Hitam Yong Tau Fu untuk sarapan. Ni ingat nak buat Popia Basah pulak. Bukan apa, tak jumpa laa orang berjual Yong Tau Fu dan Popia Basah kat sini. Mengidam dah lama, last-last terpaksalah buat sendiri aje.

Mak, Abah, adik kita Noora dan anak-anaknya akhirnya sampai jugak di Kedah semalam. Jem yang sangat teruk katanya. Harap-harap perjalanan balik nanti lebih baik.

29hb Jan kelmarin ialah Birthday Aarif yang ke 9. 11hb Feb nanti Birthday Hannan yang ke 13 pulak. Seperti biasa, sambutan birthday diaorang berdua dibuat sekaligus dan macam biasa jugak diaorang mintak belanja makan Shushi King la... Nasib baik setahun sekali, kalau selalu... mahu bengkok poket!

Kek nak jugak...

Cepatnya masa berjalan, Haniis dah pun masuk 4 bulan. Dia dah pandai meniarap, dah pandai berbual dan ketawa. Kita pun dah mula suapkan dia bubur nasi sikit-sikit.

Air liur meleleh...

Hari Ahad ni, Cik Abang akan ke Cyberjaya semula. Hari Isnin, semuanya back to routine. Semangat! Semangat!

Until later...

1 comment:

  1. Comel betul la si Haniis ni!! Geram tengok!

    Rajinnya hang ni memasak. Terliur baca..hehehe..

    ReplyDelete