Monday, October 25, 2010

Tok Jah Naik Haji...

Alhamdulillah... akhirnya tercapai jugak hasrat Tok Jah, nenek Cik Abang untuk ke menunaikan Fardhu Haji selepas lebih kurang 8 tahun menunggu. Dia bertolak dari Kelana Jaya Jumaat 22hb lepas bersama makcik Cik Abang, Ngah Amah. Cik Abang sempat terbang pulang untuk menghantar diaorang berlepas.

Semasa baru selesai makan di gerai-gerai bersebelahan kompleks Tabung Haji, Kelana Jaya. Yang bertelekung di sebelah kiri ialah Ngah Amah. Yang tersenyum lebar mengadap kamera itulah Tok Jah...

Mak Mertua bersalaman dan berpelukan, ucapkan selamat pergi pada Tok Jah...

Kita doakan Tok Jah dan Ngah Amah akan terus sihat di sana dan dapat melakukan ibadah Haji dengan sempurna. Semoga mendapat Haji yang mabrur, Insya-Allah.

Ini pulak ole-ole yang Cik Abang bawak balik ke Brunei. Suratkhabar hari Ahad dan majalah-majalah kegemaran memang satu kemestian. Memang beli banyak-banyak sekaligus. Ini pun ada lagi beberapa majalah yang tak ada.

Mari membaca... sambil makan coklat yeay!!

Yelah, kalau beli kat Miri harganya dah jadi mahal. Kalau beli kat Brunei, lagilah mahal. Katalah harga majalah Solusi kat Semenanjung RM 9.00, kat Brunei dah jadi BND 7.00, kadang-kadang diaorang hentam BND 9.00. Majalah Midi pulak RM 4.20, kat sini harganya BND 4.20. Berganda-ganda dah tu...

Coklat Bounty kegemaran kita Cik Abang beli kat Airport tapi sayangnya pisang salai favourite kita dia tak dapat jumpa masa balik Batu Pahat. Itulah, salah sendiri... mintak dah last-last minit kan? Mana sempat nak meround cari. Takpelah, lain kali Insya-Allah adalah rezeki untuk kita makan pisang salai. Kita bersyukur dengan apa yang ada.

Until later...

2 comments: