Tuesday, November 3, 2009

Wire terputus...

Sebenarnya, sejak dari hari Khamis lepas, kita tak dapat beronline. Ceritanya macam ni.

Mula-mula tu komputer tak nak hidup, jadi kita pun bawak ler ke kedai repair. Rupa-rupanya baterinya dah out. Tapi kalau baterinya dicabut dan hanya guna kabel, komputer boleh ON. Cewah, happy ler. Ingat besor nor problem!

Bila sampai rumah, kita dengan penuh semangat terus ler sambung tapi tup! tup! tak boleh masuk line ler pulak. Alaaahaai... ada-ada aje. Telefon TelBru, mintak technician datang check, tapi berhari-hari tak jugak sampai-sampai. Yang buat geram sangat, masa kita takde kat rumah, masa tu ler dia call nak datang.

Hmmmm.... kita ni kan, sungguh pun full-time-housewife, bukannya senang-lenang melingkor kat dalam rumah. Keluar masuk, keluar masuk, memacam benda nak dikejar dan nak dibuat. Mananya nak dok tunggu dia yang entah bila nak datang tu.

Pastu dah kita takde kat rumah, call ler handphone. KB-Seria ni bukannya besar sangat. Kat mana pun kita dalam kawasan ni, 20 minit drive mesti dah boleh sampai rumah kan? Hangin! Hangin!

Sudahnya, semalam (Isnin) baru dia sampai. Check punya check, rupanya komputer kita jugak yang tak boleh nak connect. Modem ok. Alaaaaa.... sabor ajelah.

Malam ni pinjam komputer ofis Cik Abang. Ada e-mail penting yang perlu dibaca, ada urusan yang perlu dilunaskan. Bila dah biasa hidup dengan dunia cyber, payah jugak bila Wire putus.

Pagi tadi pulak kitaorang ke Hospital Ripas untuk ujian Audiometry Adeem. Memang confirm ada masalah pendengaran, terutama telinga kiri. Keputusan ujian kitaorang dah hantar terus ke pejabat Dr. Zul kat JPMC. Kita tunggu ajelah apa kata Dr. bila jumpa dia 24hb nanti.

Ok, kita nak ke dapurlah pulak. Tadi petang kita beria-ria masak Asam Pedas Ikan Merah, sayur campur dan telur asin. Tapi itulah... ada aje nak jadi anti-climax. Kita lupa masak nasik! Aduuuui.... dah ler kena tunda makan malam. Hu hu hu hu...

Until later...

1 comment: