Tuesday, October 27, 2009

Ops Hannan...

Sedang menunggu...

Tajuk harini macam nama operasi jalanraya masa hari perayaan la pulak ek? he he he... Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.

Walaupun Hannan sebenarnya nervous tapi dia control cool, cuma bila orang dah sorong dia nak ke Ops Theater tu baru ler nampak muka dia pucat. Kali ni kita tak ikut masuk, mungkin sebab dia dah dikira budak besar agaknya.

Suspen abis dah muka si Hannan...

Macam biasa, kita dengan Cik Abang lepak-lepak kat kafe. Dalam pukul 5.15ptg naik ke atas semula. Kitaorang pun tunggulah. Dalam 6.10ptg barulah dia keluar. Ish! Dari pukul 4.40ptg tu. Cuak dah kita ni. Kenapa lama sangat? Aarif dulu kejap aje.

Kata Dr. Zul, Hannan's condition was really bad and she has been suffering for a very long time. Mucus kat dalam telinga Hannan sangat-sangat pekat dan banyak. Jadi dia perlu masa yang lebih untuk keluarkan semuanya. Kena buat dengan berhati-hati dan perlahan-lahan. Tengok gambar...

Gambar telinga kiri sebelum & selepas, gambar adenoids bengkak di belakang hidung kanan...

Apapun, kita bersyukur semuanya selesai dengan selamat. Sekarang Hannan kena latih semula telinga dia untuk mendengar dan otak dia kena belajar semula memproses apa yang dia dengar. Bukan terus automatik mengagak-agak aje apa yang dia dengar. Benda ni pun baru aje pagi tadi kitaorang perasan dia buat. Takpelah... she's still young, she'll readapt the correct way soon Insya-Allah.

Baru keluar dari Ops Theater...

Two cured, one more to go.

Until later...

No comments:

Post a Comment