Thursday, October 22, 2009

The Farewell...

Dua handphone MyIman, beg-beg comel dan kad untuk rakan-rakan menulis kata-kata perpisahan...

Alhamdulillah, semalam Majlis Perpisahan untuk Mala dan Emma dah pun selesai. Lega sebenarnya sebab ni kali pertama pegang duit yang banyak dari pungutan kawan-kawan. Tak sangka pulak ramai yang setuju untuk menyumbang. 17 orang semuanya. Bila dah gitu, jadi banyaklah jumlahnya.

Inilah dia akhirnya hadiah untuk diaorang berdua. Handphone MyIman yang ada perisian 30 juzuk Al-Quran, kitab hadith dan tafsir, azan dan petunjuk arah kiblat selain fungsi biasa telefon.

Mala...

Kak Wani sebenarnya yang mencadangkan. Mula-mula tu kita ragu-ragu jugak, cukup ker nak beli handphone sorang sebijik. Kalau nak beli pun, mesti tak dapat yang upmarket. Tengah berbincang tu, kita teringat pulak handphone baru Ju yang dia bawak balik dari KL. Nak tanya harga, Ju sendiri pun tak tau sebab masa suami dia beli dia tak menengok dan tak menanya.

Emma...

Kita pun apa lagi, Google ajelah. Jumpa sorang dealer kat Johor. Bila dah order, risau jugak memikirkan kalau handphone tak sempat sampai atau tak sampai-sampai. Hui... duit orang tu. Alhmdulillah, akhirnya semuanya selamat. Rezeki masing-masing tak ada siapa yang menjangkanya. Tak pernah kasi hadiah farewell sehebat ni he he he... Lagi sekali, ini semua rezeki.

Gambar ramai-ramai sambil tersenyum manis...

Until later...

No comments:

Post a Comment