Wednesday, October 14, 2009

Dan seterusnya...

Dah lama betul rasanya tak update blog ni. Ada aje hal yang nak dibuat semenjak dua menjak ni.

Kat sini masih lagi penuh dengan undangan Hari Raya. Kita pun apa lagi, orang dah jemput, pergi ajelah kan? Makan tu... rezeki jangan ditolak.

Sekarang ni tengah buat persiapan untuk Farewell Mala & Emma. Diaorang dah nak balik KL dah. Biasalah kalau ada kawan-kawan yang nak pergi, kan mesti diraikan dengan Majlis Perpisahan / Farewell.

Selalunya kitaorang adunkan sebagai acara Kopi2 Morning atau Afternoon Tea untuk para ladies sahaja.

Mala ni dah 8 tahun dah kat Brunei. Dari anak dua, dah jadi tiga. Dia cerita, masa dia mula-mula sampai, tak ada apa-apa sangat kat KB & Seria. Memang pekan kecik aje. Kalau nak ke kedai-kedai besar, kena ke Bandar Seri Begawan.


Mala dan suaminya, Hasni...

Jambatan Muhibbah pun belum ada lagi, jadi kalau nak ke Miri kena naik feri. Dua feri untuk menyeberang dua sungai. Adventure.... Kelakar ada, kesian pun ada bila dengar dia cerita kisah-kisah dia kat sini dulu. Kiranya kitaorang yang datang kemudian ni beruntung la... dah ada macam-macam.

Emma pulak, sebelum ni dia pernah tinggal di Brunei, kemudian balik ke KL dan datang semula, tapi kali ni tinggal kat Miri. Suami dia berulang-alik ke pejabat sini tiap-tiap hari. Walaupun macam tu, dia tetap berusaha untuk join aktiviti-aktiviti kitaorang kat Panaga. Sekarang ni dia tengah sarat mengandung anak dia yang ke empat. Semoga selamat ya Emma.

Emma paling kiri... pastu Oni, kita dan Shida...

Teringat kat Farewell Kartina, Aelina dan Biba dulu. Sekarang giliran Mala & Emma... satu hari nanti, pastinya giliran kita akan tiba. Ish... sedih tau! Ditinggalkan dan meninggalkan kawan-kawan. Tak boleh tahan... sayu...

Untuk penutup, inilah gambar kitaorang sekeluarga sempena Hari Raya tahun 2009. Masa kat kampung aritu tak sempat... Alhamdulillah, dah pun selamat diframekan.



Until later...

1 comment: