Tuesday, December 28, 2010

Di penghujung...

Entahlah, dah nak balik-balik ni, makin menjadi-jadi pulak barang-barang kat rumah ni rosak. Mula-mula fridge, lepas tu microwave oven, dah tu TV. Nak bagi kita paling sakit kepala, komputer pun boleh rosak jugak! Addoooii... sabor ajelah. Mana tahan tak ada TV kat rumah, mana tahan tak dapat beronline kan? kan? Akhirnya dua-dua terpaksa beli baru. Bengkok...

16hb kelmarin kita balik ke Batu Pahat untuk Majlis Perjumpaan keluarga. Alhamdulillah... walaupun ada dua keluarga yang tidak dapat hadir, majlis berjalan dengan lancar dan meriah. Nantilah, Insya-Allah bila ada masa dan gambar-gambarnya, dapatlah kita bercerita sikit-sikit pasal majlis ni. Mengejar masa sementara Haniis tidur.

Balik ke sini 21hb beramai-ramai dengan Mak Abah Mertua, Abang Kakak Adik Ipar dan anak-anak sedara. Buat rombongan besar ke Bandar Sri Begawan. Alhamdulillah lagi... tercapailah hasrat untuk diaorang sampai ke sini sebelum kitaorang pergi.

Kereta-kereta kita pun dah selamat dijual. Tadi pagi mula mengemas barang masuk ke dalam kotak. Sungguhpun banyak permainan yang dah patah-patah dan buku-buku yang rosak tu dibuang, boleh tahan jugak banyaknya lagi yang tinggal. Ini pun belum siap lagi.

Ini baru bab buku, belum lagi bab kertas-kertas dan bil-bil dan hentah apakebendenya yang terselit sana-sini dalam laci, fail dan gerobok. Belum lagi bab baju, selimut-gebor, periuk belanga, Tupperware, pinggan-mangkuk... aaaa... mabuk-mabuk!

Walaupun sebenarnya barang-barang nanti packers yang bungkuskan tapi kita kena jugak asingkan dulu mana benda nak dibawak dan mana yang tidak. Kalau tak... semua diaorang main boh aje bungkus. Lagilah menambah-nambah pening...

Hmmm... maaflah. Kali ni tak dapat nak borak panjang dan letak gambar-gambar. Memang terpaksa buat entry ringkas dan cepat. Haniis pun dah nak bangun ni nampaknya. Dia pulak tak sihat. Selsema dan batuk. Tadi badan dah mula dedar-dedar. Kesian dia... Harapnya cepatlah dia sihat.

Until later...

p/s Abah, kita bersyukur Abah dah keluar hospital. Insya-Allah, bila kitaorang balik nanti... kita buat arrangement untuk Abah dapatkan ubat yang perlu tu ya...

2 comments: