Saturday, December 19, 2009

Aktiviti-aktiviti terbaru...

Adik kita Noora dah selamat pun melahirkan anak perempuan pagi Sabtu kelmarin. Mak & Abah dah sampai di Puchong untuk temui cucu terbaru diaorang. Mak akan tinggal lama sikit kat sana kot, tolong jagakan Noora.

Kita pulak mungkin akan naik KL hujung minggu ni. Pergi naik bas aje dengan Amiin. Budak-budak yang lain tinggal kat kampung ajelah. Nak drive sendiri kita tak konfiden sebab tak berapa ingat jalan. Lagipun kereta MyVi Abang Jamal yang kita pinjam tu takkan boleh kita sumbatkan 6 orang kat dalamnya. Tak pasal aje kena saman!

Cik Abang dah selamat sampai di Brunei pagi tadi dan terus masuk ofis tengahari. Balik hujung minggu gitulah. Asal puas hati Cik Abang oooii...

Budak-budak seronok sepanjang Babah diaorang ada. Kalau dengan Ibu, kan kena jaga budget... he he... Bawak diaorang tengok wayang cerita "Avatar". Pastu Cik Abang menunaikan janji membelikan PS2 untuk diaorang.



Kalau orang dengar memang macam kelakorlah... orang lain dah bernaun-naun main PS2. Ada dah upgrade PS3 pun tapi anak-anak kita baru nak merasa ada PS diaorang sendiri.

Kantol sebenarnya. Cik Abanglah, konon mencabar anak-anak... tak sangka pulak cabaran bersahut dengan jayanya. Nak buat camane? Janji kenalah ditunaikan, padan muka...

Kita sebenarnya tak berapa setuju nak membeli PS ni. Bukan tak pernah budak-budak ni mintak tapi bertahun-tahun kita bertahan tak mau membeli.

Tapi bila kita tengok diaorang boleh ikut syarat-syarat main komputer games hanya pada hari Jumaat dan Ahad, akhirnya kita beralah bila Cik Abang melontar cabaran. Adatlah kena bising-bising sikit bila nak pastikan segala kerja-kerja sekolah siap dibuat dulu.

Budak-budak pulak, sebab nak punya pasal, terima ler segala syarat. Hari sekolah PS akan disimpan dalam bilik kita. Boleh keluar hanya bila semua kerja rumah dah siap. Kalau terseliuh aje markah, haaa siap! Tak merasalah jawabnya...

Ni tengah mabuk main games. Takpelah, kita kasi chan sementara cuti. Biar puas sampai muak. Nanti bila dah nak mula semula sekolah, dah kurang sikit mabuknya.

Dah berhari-hari dah kita tak sentuh crochet. Hai Cik Abang adalah katakan. Kenalah layan, kesian dia datang jauh-jauh kan? kan?



Until later...

1 comment:

  1. tak sangka pulak hang pandai meng_kro_chet!!

    ReplyDelete